Thema Auspuff

Die Technik der S1000RR - S 1000 RR - HP4 - HP 4.

Re: Thema Auspuff

Beitragvon dragomore » 18.10.2009, 20:19

Nigel hat geschrieben:Akrapovic will have 2 slip-on systems, a racing full system and an evolution system. Info to be released shortly (3 weeks).

Nigel.


Do you know how the full/evo system looks like with regard to the lenght of the collectors? Just curious whether the can will be fixed to the right footpeg like OEM or whether it is Arrow-like! :?:
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon Nigel » 19.10.2009, 08:37

dragomore hat geschrieben:
Nigel hat geschrieben:Akrapovic will have 2 slip-on systems, a racing full system and an evolution system. Info to be released shortly (3 weeks).

Nigel.


Do you know how the full/evo system looks like with regard to the lenght of the collectors? Just curious whether the can will be fixed to the right footpeg like OEM or whether it is Arrow-like! :?:


I got the official information that there are 2 slip-on systems and the racing and Evo full systems. But I think that there will be both the long and the short option on both. The short option will be like the pic on their website and mounts on the front foot rests (first pic below) .... if you 'save as' this pic from their website you will notice the file name says ' slip-on short' in it, meaning there must be a 'long' option as the second slip-on. I guess thus there will be the Evo and racing full system with various cans, I believe hex, short etc, in other words with both mounting options. Look at the second pic attached and notice that it has a short can but full system.

So basically I think we get to choose either a slip-on or full system with either the long or short cans depending on taste :P

P.S. This is the words from Akrpovic to my local disctributor here in ZA:

''Reply from factory………….

slip-on 1 and slip-on 2 possibility (announcement will be send out in 5 days), racing& Evolution system (announcement in 20 days; as BMW has made some modifications on bike and we have to re-check everything once again). So first orders will be possible to send in start of November".

Interesting, I wonder what changes BMW made??


Nigel.
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon simme » 19.10.2009, 13:28

it looks very very nice! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bild
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon simme » 19.10.2009, 13:31

ist dann nur noch zu hoffen, das der zubehörhandel mal noch ein teil verkauft, um den Vorschaldämpfer abzudecken! :cry:
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon dragomore » 19.10.2009, 14:48

Nigel, thanks for the info. I don't think BMW changed something major. Maybe it's the oilpan or something. We just have to be patient for another 2 weeks! :evil:

Regards
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon Nigel » 22.10.2009, 15:24

I got this from Arrow. It is the dyno sheet showing the slip-n vs. the stock exhaust. I cannot believe that the pre series units were standard. This is 30 hp stronger than the Yamaha, Suzuki and Honda which were 158-160 stock on their dyno. BMW must have done something to the pre production units!! I do not accept this dyno sheet.

Nigel.
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon dragomore » 22.10.2009, 15:52

If they mean the power at the crank, then it is still realistic. But if this shows rear wheel ... no way! :?:
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon Nigel » 22.10.2009, 18:12

Thats the problem. It is a dynojet and all of their other charts for their other bikes show realistic rear wheel hp. I think the pre-series bikes were 'massaged'. Just a few weeks and we will know. If the Akrapovic site shows the same, then we will know.

Nigel.
Zuletzt geändert von Nigel am 22.10.2009, 20:18, insgesamt 1-mal geändert.
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon Stuppi#22 » 22.10.2009, 18:13

Leute jetzt mal im ernst.-Wollt ihr jetzt sagen, dass ihr merkt ob die Maschine nun 190 oder 185 PS hat :roll:
Sorry aber die Suzukis und Yamis etc. haben auch nicht die Leistung die angegeben wird und es juckt keinen!! :wink:
Rennen heißt leben, die Zeit dazwischen ist nur warten!
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon dragomore » 24.10.2009, 16:54

Stuppi#22 hat geschrieben:Leute jetzt mal im ernst.-Wollt ihr jetzt sagen, dass ihr merkt ob die Maschine nun 190 oder 185 PS hat :roll:
Sorry aber die Suzukis und Yamis etc. haben auch nicht die Leistung die angegeben wird und es juckt keinen!! :wink:


Also mich juckt es schon, dass die Maschinen erst mit einer Komplettanlage/Abstimmung die Werksangaben erreichen. Und den Unterschied merkt man auf der RS sehr wohl. Da ich aber nichts dagegen machen kann, habe ich mich halt damit abgefunden! :?
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Re: Thema Auspuff

Beitragvon Nigel » 24.10.2009, 17:59

dragomore hat geschrieben:
Stuppi#22 hat geschrieben:Leute jetzt mal im ernst.-Wollt ihr jetzt sagen, dass ihr merkt ob die Maschine nun 190 oder 185 PS hat :roll:
Sorry aber die Suzukis und Yamis etc. haben auch nicht die Leistung die angegeben wird und es juckt keinen!! :wink:


Also mich juckt es schon, dass die Maschinen erst mit einer Komplettanlage/Abstimmung die Werksangaben erreichen. Und den Unterschied merkt man auf der RS sehr wohl. Da ich aber nichts dagegen machen kann, habe ich mich halt damit abgefunden! :?


The figure BMW gives (193) is at the crank. The figure you see from Akrapovic (185) is at the wheel. BMW figures seem to be less than the actual bike makes. No problem there!!

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